Tot aprofundint en la realitat de treballar la intel·ligència pel coneixement

Benvolgudes famílies,

És una realitat la necessitat general i per tant el desig de la solució de com treballar i fomentar la intel·ligència en l’alumnat fins els 16-18 anys. He escrit aquesta edat, perquè em sembla que és de consideració general on es situa la base que determina principalment el creixement, realització i potenciació on es fonamenten la creació intel·lectual i maduració humana.


Puges al pis de dalt, obres la porta a poc a poc, i mires el bressol. Què hi veus? La majoria de nosaltres veuria una imatge d’innocència, d’indefensió, una visió de puresa. Però, de fet el que veiem en el bressol és la ment més gran que mai ha existit, la màquina més poderosa d’aprenentatge a l’Univers.


The Scientist in the Crib. Minds,Brains and How Children Learn. Diversos autors. Ed. William Morrow and Company Inc. New York.
L’infant ens ha menat com a mínim a evidenciar les coordenades mínimes que ens ajuden a fomentar la intel·ligència i les capacitats dels seus fills.
Coordenades de l’Escola Coordenades de l’alumne

  •  l’embolcall – imaginació
  •  els fonaments del fonament – voluntat l’entramat bàsic – treball
  •  l’entramat acadèmic – mètode
  •  el coneixement reflexionat – estudi
A tot plegat hem d’afegir-hi els valors que assumits com a humans ens fan persones.
Tot gira-volta en el temps

Una vegada feta aquesta breu exposició hem de considerar que alumnes, mestres,
escoles i famílies (em limito als ensenyaments no superiors) estan al bell mig de l’inici
de canvis estructurals profunds a la societat dita occidental, i a les zones d’orient i
Àfrica, perquè no podem obviar que el món, per primera vegada, forma una unitat
relacionada, especialment en el camp de la noosfera...

Entrades populars